תיאור מקרה 27.08.2020

תיאור מקרה נדיר: חולת הסרטן נטלה טמוקסיפן בהריון

קבוצת רופאים מיפן מדווחת על מקרה של תינוק שאמו קיבלה טמוקסיפן לסרטן שד כאשר לא היתה מודעת כלל להיותה בהריון

תרופות בהריון (צילום: אילוסטרציה)

טמוקסיפן היא תרופה אנטגוניסטית לקולטן אסטרוגן המשמשת לטיפול בסרטן השד הרגיש להורמונים. יש התוויית נגד לשימוש בטמוקיספן בנשים בהריון בגלל פעילותו הטרטוגנית. יחד עם זאת, במקרים נדירים ביותר, התרופה עלולה להילקח גם במהלך ההריון מהעדר ידיעה של האם או בשל תקלות ביישום ההנחיות הקליניות העדכניות.

במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי case reports in paediatrics, קבוצת רופאים מיפן מדווחת על מקרה של תינוק שאמו קיבלה טמוקסיפן לסרטן שד כאשר לא היתה מודעת כלל להיותה בהריון.

התינוק נולד בגיל 29 שבועות ושישה ימים במשקל לידה של 1,664 גרם. בסקירה לא היו מומים מולדים. בהמשך בוצע מעקב רפואי הדוק אחרי מקרה נדיר זה בו נעשתה העברה מוכחת דרך השליה של טמוקיספן.

כעת, בזמן פרסום הדיווח, הצטברה תקופת מעקב של חמש שנים. במהלך תקופה זו התפתחות התינוק תקינה לחלוטין ללא כל ממצאים פתולוגיים. המעקב ארוך הטווח אחר הילד יימשך בעשור הקרוב. פירוט המעקב והמדדים הקליניים וההתפתחותיים השונים מפורטים במאמר.

מקור:

Okada, Y., Hitaka, D., Kido, T., Kanai, Y., Konishi, K., Doki, K., Katayama, N., Homma, M., Miyazono, Y., & Takada, H. (2020). A Follow-Up Report of an Infant Born to a Mother Receiving Tamoxifen. Case reports in pediatrics, 2020, 2056756. https://doi.org/10.1155/2020/2056756

נושאים קשורים:  תרופות בהריון,  תיאור מקרה,  סרטן השד,  מחקרים,  טמוקיספן
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו