אנדומטריוזיס 01.09.2019

על הקשר בין פעילות מינית בזמן הווסת לבין אנדומטריוזיס

חוקרים מהמחלקה למיילדות וגינקולוגיה מאוניברסיטת טבריז למדעי הרפואה באיראן הראו החודש קשר בין פעילות מינית בזמן הווסת לאנדומטריוזיס

שכיחות אנדומטריוזיס באוכלוסיה הכללית מוערכת בכ-7%-10%. יש גורמי סיכון שונים למחלה זו הכוללים גיל צעיר בתחילת המחלה, מחזור ממושך או היסטוריה מיילדותית.

מחקרים שונים מצביעים על גורם סיכון נוסף והוא פעילות מינית המובילה לאורגזמה במהלך הווסת. פעילות זו, הכוללת כיווץ מסונכרן של הווגינה וצוואר הרחם, עלולה להגדיל את הווסת הרטרוגרדית (שנשלחת אחורה) וכך לשלוח רקמה של רירית הרחם לאתרים לא תקינים ולהגדיל את הסיכון לאנדומטריוזיס.

חוקרים מהמחלקה למיילדות וגינקולוגיה מאוניברסיטת טבריז למדעי הרפואה באיראן הראו החודש קשר בין פעילות מינית בזמן הווסת לאנדומטריוזיס.

במחקר בקרת מקרה זה (case control) שנערך בשנת 2017, גויסו 555 נשים שביקרו בבית החולים אלצהרה בטבריז, בצפון-מערב איראן. קבוצת המקרים כללה 185 נשים בגיל הפוריות עם אנדומטריוזיס. קבוצת הביקורת כללה 370 נשים בגיל הפוריות ללא אנדומטריוזיס שביקרו בבית החולים בשל נושאים אחרים. הנתונים נאספו באמצעות שאלון על סמך מחקרים קודמים.

החוקרים גילו כי הפעילות המינית של שתי הקבוצות בזמן הווסת היתה שונה באופן מובהק. השכיחות של אנדומטריוזיס בקרב נשים שהצהירו כי קיימו יחסי מין או פעילויות מיניות אחרות שהובילו לאורגזמה במהלך הווסת היתה גבוהה באופן משמעותי ומובהק בהשוואה לקבוצת הנשים שהצהירו כי לא קיימו יחסים בזמן הווסת.

החוקרים מסכמים כי קיים קשר בין פעילויות מיניות המובילות לאורגזמה בזמן הווסת ואנדומטריוזיס.

מקור:

Mollazadeh, Sanaz, Behnaz Sadeghzadeh Oskouei, Mahin Kamalifard, Mojgan Mirghafourvand, Nayyereh Aminisani, and Mehri Jafari Shobeiri. "Association between Sexual Activity during Menstruation and Endometriosis: A Case-Control Study." International journal of fertility & sterility 13, no. 3 (2019).

נושאים קשורים:  מחקרים,  אנדומטריוזיס,  וסת,  אורגזמה,  פעילות מינית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
03.09.2019, 20:52

דווקא ישראל, עם כללי שמירת הנידה בחלקים מהאוכלוסיה, יכולה להוות כר פורה למחקר כזה.

אנונימי/ת
04.09.2019, 16:45

מעניין מאד כיצד במדינה חשוכה כמו אירן, קבוצת נשים אשר הייתה פעילה בעת המחזור, הייתה כל כך אמיצה כדי להודות ב" מעשה הניפשע" .הרי הודאה כזאת היא יותר אמיצה באירן מאשר להוריד את החיג'ב ולהראות לסביבה את הפה והאף.
כיצד התקבל המאמר לעיתון מכובד, זו כבר שאלה אחרת,אם כי גם עלייה תשובה מדעית.
האיסלם בטלטלה מעצם המחשבה על טפשרות כזו והנביא מוחמד ....... אם יכול היה להגיב היה אומר: חרם עליכום.

אנונימי/ת
16.09.2019, 23:59

סביר שהיתה פה הטיה. לא סביר שבאיראן נשים ידווחו על קויטוס בעת וסת. וגם אם כן, אישה שבאה לבית חולים בשל תלונה של מערכת הרביה תנטה כנראה להיות יותר רגילה בדיונים שקשורים למין מאשר אישה שבאה ללאיזון זכרת בפנימית ולא רילה לחיטוט גינקולוגי... כל שכן נשים םע אנדומטריוזיס סובלות כל כך מדיסמנוריאה שלא ברור איך הן ישאפו להוסיף על זה גם דיספראוניה. לא ברור לי מי קיבל מחקר כה חשוד לפרסום...