קרצינומה 24.01.2018

רדיותרפיה עם יוני פחמן כטיפול בקרצינומה של תאי קשקש בצוואר הרחם

בשני מחקרים פרוספקטיביים שנערכו ביפן בדקו החוקרים את ההשפעה לטווח ארוך של רדיותרפיה עם יוני פחמן על השליטה בקרצינומה מקומית מתקדמת של תאי קשקש בצוואר הרחם

הדמיית תאי סרטן צוואר הרחם (צילום: אילוסטרציה)
הדמיית תאי סרטן צוואר הרחם (צילום: אילוסטרציה)

בשני מחקרים פרוספקטיביים שנערכו ביפן בדקו החוקרים את ההשפעה לטווח ארוך של רדיותרפיה עם יוני פחמן (Carbon-ion radiotherapy) על השליטה בקרצינומה מקומית מתקדמת של תאי קשקש (squamous cell carcinoma) בצוואר הרחם (LAC-SqCC) ומצאו שיעורי שליטה גבוהים בטווח של 10 שנים.

במחקר הראשון טופלו 14 מטופלים עם מינון של 68.8-72.8 Gyי(RBE) ב-24 פרקציות. במחקר השני, טופלו 22 מטופלים עם מינון של 64.0-72.0 Gyי(RBE) ב-20 פרקציות, כאשר המינון למערכת העיכול הוגבל ל-60 Gyי(RBE) לכל היותר.

על פי תוצאות המחקר, שיעורי השליטה במחלה לטווח של 10 שנים היו 92% ו-61% עבור מטופלים שקיבלו מנה כוללת של 72.0-72.8 Gyי(RBE) ו-64.0-68.8 Gyי(RBE), בהתאמה. שני מטופלים במחקר הראשון פיתחו סיבוכים רקטאליים או בשלפוחית השתן בדרגה 3/4, בעוד שבמחקר השני לא נצפו כלל סיבוכים בדרגה 3 ומעלה.

המסקנה העולה ממחקר זה היא שרדיותרפיה עם יוני פחמן במינון גבוה קשורה לשליטה מצויינת בקרצינומה מקומית מתקדמת של תאי קשקש בצוואר הרחם. בטיחות לטווח-ארוך אומתה על בסיס מגבלות המינון למערכת העיכול.

מקור:

Okonogi N, Wakatsuki M, Kato S, et al. Long-term Outcomes of Carbon-ion Radiotherapy for Locally Advanced Squamous Cell Carcinoma of the Uterine Cervix. Anticancer Res. 2018;38(1):457-463.

נושאים קשורים:  סרטן צוואר הרחם,  רדיותרפיה,  קרינה,  קרצינומה של תאי קשקש,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו