סל התרופות 03.12.2017

רשימת התרופות והטכנולוגיות שדורגו עד כה בוועדת הסל 2018

ועדת סל שירותי הבריאות פרסמה את רשימת תרופות והטכנולוגיות שדורגו על ידה בישיבותיה האחרונות וצפויות להיכלל בסל:

תרופות (צילום: אילוסטרציה)

ועדת סל התרופות לשנת 2018 דירגה 106 תרופות וטכנולוגיות מבין כ-700 שהוגשו כמועמדות לסל בדירוגים הגבוהים ביותר - A9 ו-A8/9. התרופות הללו עברו למעשה לשלב הדיונים הבא, המכריע. בסך הכל דורגו בדירוגים השונים 274 תרופות, שירותי טיפול חדשים וטכנולוגיות. הוועדה דנה בשבע ישיבות עבודה בטכנולוגיות הפרטניות הבאות:

בריאות השן
טיפולי שיניים מונעים, משמרים ומשקמים ללוקים בתסמונות נוירו התפתחותיות – לבני 18 עד 30 - דורג 9/A8 (עבור מטופלים שאינם חוסים במוסדות או במגורים של משרד הרווחה).
טיפולי שיניים מונעים ומשמרים ללוקים במוגבלות שכלית התפתחותית – לבני 15 עד 18  - דורג 9/A8 (עבור מטופלים שאינם חוסים במוסדות או במגורים של משרד הרווחה).
טיפולי שיניים מונעים, משמרים ומשקמים ללוקים במוגבלות שכלית התפתחותית - לבני 18 עד 30 - דורג 9/A8 (עבור מטופלים שאינם חוסים במוסדות או במגורים של משרד הרווחה.

טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים המטופלים בביספוספונטים או Denosumab בשל מיאלומה נפוצה או גרורות לעצמות - דורג .A8/9
טיפולי שיניים לסובלים מחוסר מולד מרובה של שיניים - הרחבת הזכאות עד גיל 40. סוכם כי יובהר בחוזרים הרלבנטיים כי כל מטופל יהיה זכאי להשלמת סדרת הטיפולים כל עוד החל טיפול לפני גיל 30.

בריאות האישה
אבחון גנטי טרום השרשה PGD למניעת הורשת מוטציה בגנים 2/1 BRCA
דורג C.
סקר לגילוי נגעים טרום סרטניים של צוואר הרחם - הרחבת גיל הזכאות
הסקר כלול בסל אחת ל-3 שנים לגילאים 54-35 שנים. הבקשה השנה להרחיב את גיל הזכאות לסקר, 25-34 גילאים - דורג A8/9. עבור גילאים 65-55 – לא יועלה להמשך תעדוף.
שימור פוריות לנשים עם סיכון גבוה לאל וסת מוקדמת - A8/9.
שחזור שד לאחר כריתת גידולים שפירים - A8/9.
אולטראסאונד לסקירת מערכות מוקדמת של העובר - A8/9.
Diclectin - תכשיר לטיפול בבחילות והקאות בנשים הרות - A8/9.
Esmya - תכשיר לטיפול בסימפטומים בינוניים-חמורים הנובעים מפיברואידים ברחם, לפני הליך ניתוחי - A8/9.
Duavive - תכשיר לטיפול בתסמינים ואזומוטוריים הנובעים ממנופאוזה - דורג B7. ייבדקו עלויות מול החלופות הקיימות בסל.

תזונה
מזון ייעודי להזנה כולית או באמצעות צנתר אנטרלי, לילדים – תוספת פורמולות - A8/9.
מזון ייעודי להזנה כולית או באמצעות צנתר אנטרלי, למבוגרים – תוספת פורמולות - A8/9.

מזון ייעודי לחולי אטאקסיה טלנגיקטאזיה – תוספת פורמולות - A8/9
מזון ייעודי לחולי סרטן - A8/9.
Easy meal k2 - מזון ייעודי לחולים ב-ALS וכהזנה כולית או באמצעות צנתר אנטרלי, למבוגרים - דורג B7. ייבדקו העלויות מול החלופות הקיימות בסל.
Ensure plus advance - משקה להשלמה תזונתית המיועד לחולי לב וריאה מבוגרים במצבים מסוימים - דורג B7.
Glucerna plus - מזון נוזלי ייעודי להשלמה תזונתית לחולי סוכרת מבוגרים - דורג B7.
Renastart - מזון הכלול בסל כטיפול תזונתי באי ספיקה כלייתית בילדים בגילאים 4-0 שנים. הבקשה לשנה זו להרחיב את מסגרת ההכללה בסל עבור ילדים עם אי ספיקה כלייתית בגילאים 10-4 שנים - דורג A8/9.
Similac human milk fortifier - תוסף להעשרת חלב אם לפגים ותינוקות במשקל לידה נמוך המצויים בסיכון תזונתי לאחר שחרורם מאשפוז הלידה - דורג B7.

אנדוקרינולוגיה
Ketoconazole HRA - תכשיר לטיפול בתסמונת קושינג - A8/9.
Natpara - תכשיר לטיפול בהיפוקלצמיה בחולי היפופאראתירואידיזם - דורג A8.
Forteo - תכשיר הכלול בסל לטיפול באוסטיאופורוזיס פוסט מנופאוזלית בהתוויות מסוימות. הבקשה השנה להרחיב את מסגרת ההכללה בסל לטיפול באוסטיאופורוזיס על רקע שימוש בגלוקוקורטיקואידים GIO עבור מטופלים בסטרואידים שהם בעלי צפיפות עצם נמוכה או שבר אוסטיאופורוטי - A8/9.
Saxenda - תכשיר המיועד להפחתת משקל בשילוב עם הפחתה בצריכה הקלורית ועליה בפעילות הגופנית  - דורג A8.

ראומטולוגיה ואלרגיה
Krystexxa - תכשיר לטיפול ב-gout כרונית בחולים עמידים לטיפול קונבנציונלי עבור חולים עם gout Tophaceous שמחלתם עמידה לטיפולים קודמים - דורג 9/A8. עבור חולים עמידים לטיפול קונבנציונלי – דורג B7 - ייבדקו עלויות מול החלופות הקיימות בסל.
Kevzara - תכשיר לטיפול ב-arthritis Rheumatoid - דורג B7. ייבדקו העלויות אל מול החלופות הקיימות בסל.
Cimzia - תכשיר הכלול בסל לטיפול ב-arthritis Rheumatoid בהתוויות מסוימות. הבקשה השנה להרחיב את מסגרת ההכללה בסל לטיפול ב-spondylitis Ankylosing - דורג B7. ייבדקו העלויות אל מול החלופות הקיימות בסל.
Humira - התכשיר כלול בסל לטיפול ב-AS, PsA, JIA, פסוריאזיס, מחלת קרוהן, קוליטיס כיבית ואובאיטיס, בהתוויות מסוימות. הבקשה השנה להרחיב את מסגרת ההכללה בסל גם לטיפול ב-axial severe radiographic non
.spondyloarthritis - דורג B7.
Enbrel - התכשיר כלול בסל לטיפול ב-AS , PsA , JCA, RA ופסוריאזיס, בהתוויות מסוימות. הבקשה השנה להרחיב את מסגרת ההכללה בסל גם לטיפול ב-axial severe radiographic non
spondyloarthritis - דורג B7.

Cimzia - תכשיר הכלול בסל לטיפול ב-arthritis Rheumatoid בהתוויות מסוימות. הבקשה השנה להרחיב את מסגרת ההכללה בסל גם לטיפול ב- axial severe radiographic non
.spondyloarthritis - דורג B7.
Actemra - תכשיר polyarthritis ו-arthritis Rheumatoid בהתוויות מסוימות. הבקשה לשנה זו להרחיב את מסגרת ההכללה בסל לטיפול ב-arteritis cell Giant - A8/9
Ilaris - תרופה הכלולה בסל לטיפול ב-CAPS ו-arthritis idiopathic juvenile systemic בהתוויות מסוימות. הבקשה לשנה זו להרחיב את ההכללה בסל לטיפול ב-FMF עם עמידות או אי סבילות ל-Colchicine כמו גם לטיפול ב-TRAPS - associated factor necrosis Tumor
.periodic syndrome וכן לטיפול ב-MKD / HIDS ( D Hyperimmunoglobulin .syndrome / Mevalonate kinase deficiency
- דורג A8/9.

מחלות כבד
Ocaliva - תכשיר לטיפול ב-cholangitis biliary primary בחולים עם תגובה לא מספקת או אי סבילות לטיפול ב-UDCA - דורג A8.
Vemlidy - תכשיר לטיפול בהפטיטיס B כרונית - דורג B7.
Zepatier - תכשיר לטיפול בהפטיטיס C כרונית הכלול בסל בחולים עם גנוטיפ 1 או 4 דרגות פיברוזיס F4-F2 וכן חולים עם גנוטיפ 1 או 4 ללא תלות בדרגת פיברוזיס, הסובלים במקביל מאחד או יותר מאלה - co HIV
infection ,infection co HBV, מושתלי כבד, חולים שחווים חזרת HCV לאחר השתלת כבד וחולים הסובלים מהתבטאויות חוץ כבדיות משמעותיות.
הבקשה לשנה זו להרחיב את מסגרת ההכללה בסל עבור:
* גנוטיפ 1 דרגות פיברוזיס 1 ו-0 – דורג A8.
* גנוטיפ 4 דרגות פיברוזיס 1 ו-0 – דורג A8.
Harvoni - תכשיר לטיפול בהפטיטיס C כרונית הכלול בסל בחולים עם גנוטיפ 1 או 4 דרגות פיברוזיס F4-F2 וכן חולים עם גנוטיפ 1 או 4 ללא תלות בדרגת פיברוזיס, הסובלים במקביל מאחד או יותר מאלה - co HIV
infection ,infection co HBV, מושתלי כבד, חולים שחווים חזרת HCV לאחר השתלת כבד וחולים הסובלים מהתבטאויות חוץ כבדיות משמעותיות.
הבקשה לשנה זו להרחיב את מסגרת ההכללה בסל עבור:
* גנוטיפ 1 דרגות פיברוזיס 1 ו-0 – דורג A8.
* גנוטיפ 4 דרגות פיברוזיס 1 ו-0 – דורג A8.

Exviera בשילוב עם Viekirax - תכשירים לטיפול בהפטיטיס C כרונית הכלול בסל בחולים עם גנוטיפ 1 דרגות פיברוזיס F4-F2 וכן חולים עם גנוטיפ 1 ללא תלות בדרגת פיברוזיס, הסובלים במקביל מאחד או יותר מאלה - co HIV
infection ,infection co HBV, מושתלי כבד, חולים שחווים חזרת HCV לאחר השתלת כבד וחוליםהסובלים מהתבטאויות חוץ כבדיות משמעותיות.
הבקשה לשנה זו להרחיב את מסגרת ההכללה בסל עבור גנוטיפ 1 דרגות פיברוזיס 1 ו-0 - דורג A8.
Viekirax - תכשיר לטיפול בהפטיטיס C כרונית הכלול בסל בחולים עם גנוטיפ 4 דרגות פיברוזיס F4-F2 וכן חולים עם גנוטיפ 4 ללא תלות בדרגת פיברוזיס, הסובלים במקביל מאחד או יותר מאלה - infection co HIV ,
infection co HBV, מושתלי כבד, חולים שחווים חזרת HCV לאחר השתלת כבד וחולים הסובלים מהתבטאויות חוץ כבדיות משמעותיות. הבקשה לשנה זו להרחיב את מסגרת ההכללה בסל עבור גנוטיפ 4 דרגות פיברוזיס 1 ו-0.
דורג A8.
Epclusa - תכשיר לטיפול בהפטיטיס C כרונית הכלול בסל בחולים עם גנוטיפ 1 או 4 דרגות פיברוזיס F4-F2, חולים עם גנוטיפ 2 או 3 דרגות פיברוזיס F4-F3 וכן חולים עם גנוטיפ 1 או 4 ,ללא תלות בדרגת פיברוזיס, הסובלים במקביל מאחד או יותר מאלה - infection co HIV ,infection co HBV, מושתלי
כבד, חולים שחווים חזרת HCV לאחר השתלת כבד וחולים הסובלים מהתבטאויות חוץ כבדיות משמעותיות. הבקשה לשנה זו להרחיב את מסגרת ההכללה בסל עבור:
*גנוטיפ 1 דרגות פיברוזיס 1 ו-0 – דורג A8.
*גנוטיפ 2 דרגת פיברוזיס 2 – דורג 9/A8
*גנוטיפ 2 דרגות פיברוזיס 1 ו-0 – דורג A8.
*גנוטיפ 3 דרגת פיברוזיס 2 – דורג 9/A8
*גנוטיפ 3 דרגות פיברוזיס 1 ו-0 – דורג A8.
*גנוטיפ 4 דרגות פיברוזיס 1 ו-0 – דורג A.

Vosevi - תכשיר לטיפול בהפטיטיס C כרונית. עבור חולים שכשלו בטיפול ב-DAAs – דורג 9/A8. עבור קבוצות החולים אשר עבורן קיים טיפול ב-DAAs בסל – דורג B7 ייבדקו עלויות מול החלופות הקיימות בסל.
Maviret - תכשיר לטיפול בהפטיטיס C כרונית. עבור חולים עם גנוטיפ 2 או 3 ופגיעה כלייתית בדרגה 4 או 5 - דורג 9/A8. עבור קבוצות החולים אשר עבורן קיים טיפול ב-DAAs בסל – דורג B7 ייבדקו עלויות מול החלופות
הקיימות בסל.

חיסונים
Pneumococcal vaccine (Prevenar 13 / Pneumovax) - חיסון כנגד זיהום פנאומוקוקלי כלול בסל בהתוויות מסוימות. הבקשה לשנה זו להרחיב את מסגרת ההכללה בסל - דורג B7.
Zostavax - חיסון כנגד הרפס זוסטר למבוגרים כלול בסל לבני 50 ומעלה בהשתתפות עצמית של עד 50% מהמחיר המרבי לצרכן (על התכשיר לא חלות ההנחות ,התקרות והפטורים שבתוכנית הגביה של קופות החולים). הבקשה לשנה זו להרחיב את ההכללה בסל ללא השתתפות עצמית עבור בני 69-65 שנים כולל, בהגדרות שיפורטו בהמשך - דורג A8/9.

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות 2018,  דירוג טכנולוגיות,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו