חדשות 11.05.2016

איגוד האונקולוגיה מציג: אתר חדש למחקרים קליניים

מטרת המיזם: לסייע למטפלים ומטופלים בחיפוש מחקרים בהלימה למצב הרפואי של החולה

האיגוד הישראלי לאונקולוגיה קלינית ורדיותרפיה השיק לאחרונה אתר חדש וייעודי למידע אודות מחקרים קליניים. באתר מוצג מידע אודות מחקרים קליניים פעילים או נמצאים לקראת גיוס בארץ, של גידולים סולידיים אצל חולי סרטן בוגרים. מטרת המיזם: לסייע למטפלים ומטופלים בחיפוש מחקרים בהלימה למצב הרפואי של החולה.

באתר החדש ניתן לבצע חיפוש לפי אזור בגוף ממנו התפתח הגידול, לפי מטרה טיפולית או לפי שם המוסד בו מתנהל המחקר.

המידע באתר מתעדכן בהתאם לעדכונים המתקבלים מהמוסדות בהם מתנהלים המחקרים. הנכם מוזמנים להכנס לאתר כאן

בשיחה עם 'דוקטורס אונלי', מספרים פרופ' גיל בר סלע, מוועד איגוד האונקולוגיה, וד"ר נאוה זיגלמן, האחראית על אתר המחקרים הקליניים מטעם האיגוד, על הרעיון שמאחורי האתר: "כידוע, העולם הרפואי משתנה בקצב מאד מהיר ותרופות חדשות מגיעות למחקר ומאפשרות לחולים שעד כה לא נמצא פתרון למחלתם, אפשרויות חדשות של טיפול. מאידך, ההליך הרגולטורי המתבסס על מחקרים אלו הוא ארוך ונמשך מספר שנים. תקופת זמן שלמרבית החולים אינה רלוונטית. המחקר הקליני, מנגיש לחולים תרופות חדשות אשר יכולות לבוא לעזרתו בשלבים מוקדמים של פיתוחן.

ישראל נמצאת על מפת המחקר העולמי בתרופות, ביחוד בתחום האונקולוגי. הצוות הרפואי המטפל בחולים, כולל רופאי המשפחה בקהילה ובוודאי שמרבית החולים ובני משפחותיהם אינם מודעים פעמים רבות לאפשרויות הטיפול הקיימות דרך המחקרים. כאן החליט האיגוד האונקולוגי להיכנס לתמונה. אתר המחקרים הקליניים פתוח בצורה חופשית בפני כל הציבור ובצורה מפורטת יותר בפני הרופאים. האתר מאפשר מידע אמיתי ועדכני על האפשרות להיכנס למחקר ולקבל תרופה חדשה ואולי גם הזדמנות חדשה לטיפול במחלה. המידע מאפשר לחולה ומשפחתו להיות פעילים באיתור הטיפול המתאים עבורם וליצור קשר עם בית החולים שבו מתקיים המחקר וכל זאת באתר שאינו מצריך ידע רפואי, על מנת להגיע לאפשרויות הטיפול לכל חולה באופן אישי וכמובן בשפה העברית. אנו מקווים שאתר זה יאפשר רפואה טובה יותר עבור החולים האונקולוגיים ואכן יצליח להגיע לקהל רחב שייעזר בו".

על פי ראשי איגוד האונקולוגיה, האיגוד ממשיך לפעול בתחום ולהרחיב את המאגר גם לטיפולי החמלה (טיפולים שאינם כלולים בסל הבריאות וניתנים על ידי חברות התרופות, ללא עלות למטופל) שיועלו לאתר בהמשך.

האתר הוקם על ידי מדנט, מפעילת אתר איגוד האונקולוגיה.

לגלישה באתר החדש לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקרים קליניים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
18.01.2017, 19:01

מצויין